onsdag 25 mars 2009

Vad är det som låter?

När min man hör ett ovant ljud från källaren:
- Vad är det som låter?
- Tvättmaskinen, svarar jag torrt.

När jag hör ett ovant ljud från källaren:
- Vad är det som låter?
- Det är värmepumpen, svarar han - snustorrt.

På tal om att höra: Lilleman har varit till Sunderbyn idag. För alla icke-invigda påstod man att detta skulle bli Europas modernaste sjukhus. Modernt i det här fallet var att varken bygga det i Luleå eller Boden, utan mitt mellan så att INGEN fick nära till vården. Ja, ja. Hur som haver skulle lillebror dit för en extra hörselkontroll då min mormor hade två systrar som var döva från födseln. Allt var okej och trots att jag förstått det innan var det skönt att få det på papper.

Storebror har också god hörsel. Han hör ungefär allt det han inte borde uppfatta, men kan samtidigt sortera bort det han borde lystra till. Så bekvämt att ha selektiv hörsel...

2 kommentarer:

Nybliven sa...

Men hallå där - alla föräldrar, lärare och barn till båda tidigare nämnda har väl ändå begåvats med selektiv hörsel!? Nu blir jag lite orolig och tror att jag är den enda som (väljer att) inte hör(a) allt pladder som susar runt i luften - mest hemma men också ibland på jobbet...

Värmepanna vs tvättmaskin *garv* Samma hos oss - och så var det där med könsrollsgränserna som ska suddas ut...

Annas resa sa...

Har du sett att nu har Carlos Ruíz Zafóns bok Ängelns lek kommit ut på svenska!? Den är BRA.