tisdag 26 januari 2010

Jag kan skratta ihjäl mig åt...

...att tvååringen (ja, han fyllde år igår) bara tar högre benkliv när han försöker springa snabbare.

...På Minuten. Fantastiskt roligt. Ingen förnedringsunderhållning, bara kriminella hantverkare och korvar som simmar i spadet av sin egen existens.

...att en intressant man jag talade med idag krävde min fulla uppmärksamhet emedan han själv var helt oförmögen att lyssna.

...att Volvon faller i bitar, skramlar, tjuter, läker olja, drar mycket soppa och har dåligt batteri och ÄNDÅ startar den som en klocka.

...att en grupp unga, snusstinna och markbygdsboende människor försökte genomföra förslaget att se bollywoodfilmen "Bride and prejudice" (en indisk version av Stolthet och fördom). Den argumentationsförmågan, den retoriken och det engagemanget ligger tyvärr latent vilande under resten av läsåret.

2 kommentarer:

Bara för idag sa...

Angående "Livet på en kylskåpsdörr"... Jag tycker att den är så smart komponerad. Det ska bli intressant att se om du risar eller rosar skrivstuket.

M sa...

Jag läste halva i ett svep och sedan glömde jag den på jobbet. Där har den legat och blängt ilsket på mig, så jag tror att jag bläddrar vidare när som helst nu. Men visst gillar jag den, på det där bläddriga viset.