onsdag 13 januari 2010

Jag tänker...alltså är jag vad?

Jag tänker att jag ska minska ner på sockerintaget.
- Sedan gör jag femminuterskola i micron.

Jag tänker att jag ska lägga mig i tid på kvällarna.
- Sedan ska jag bara...

Jag tänker att jag ska kliva upp i tid på morgnarna.
- Sedan ligger jag bara tio minuter till...

Jag tänker att jag ska rätta arbeten på den där håltimmen.
- Sedan dricker jag kaffe och diskuterar Mästarnas Mästare istället.

Jag tänker att jag ska bli bättre på att tandtråda tänderna.
- Sedan vet jag inte var tvååringen lagt tandtråden efter han hade lekt klart med den.

Jag tänker att jag inte ska sitta vid datorn ikväll.
- Sedan är det en massa intressanta kommentarer på FB och de som sitter där går inte heller och lägger sig.

Cogito, ergo sum. Jag tänker, alltså är jag. Jag tänker och tänker och tänker. Sedan bidde det inget mer = )

3 kommentarer:

Carola sa...

Hahaha, exakt som här alltså! :)

Ewa sa...

Igår så bloggade jag om att jag äntligen har gjort ett nytt id-kort. Jag gifte mig för över ett år sedan.
Och jag har hela den här veckan skjutit upp allt jobbigt som står på agendan. Och jag har inte gått till tandläkaren än fastän tanden är trasig. Vuxet, verkligen vuxet.

Soffan sa...

Det är ändå skönt att höra att jag har flera medsystrar i mitt tvivelaktiga liv :-). Det är väl allt det här som på något sätt är njutningen.