lördag 9 januari 2010

Myspys

Mys på förmiddagen med småsåsiga barn. Den ena slocknade efter lunch och då bar det av in till stan med den andre. 11 minusgraders skillnad mellan hemmet och staden, så det var kallt men härligt när vi gick i affärer. Där fick femåringen bestämma vilka kläder han ville ha så det blev en mussepiggtröja, en spidermantröja och en turtleströja. Jag som aldrig har varit mycket för tryck på kläder, men vill pojken ha det så ska han få det. Dessutom hittade jag vinterjackor på rea, så nu har grabbarna matchande dunjackor (fast utan dun). De ser ut som två runda, bruna bollar, söta så hemskt.

Väl hemma var det bara -5 så det blev skoter- och bobåkning för hela slanten. Skönt. Efter -33 är -5 rena rama sommarvärmen.

Robinson ikväll. Det är tydligen bara jag som tycker att det sociala spelet är ungefär hur intressant som helst.

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Åh nej! Det sociala spelet och vad som driver deltagarna att göra helt obegripliga saker - det är behållningen av att titta på Robinson och liknande program. Det är ju det som är hela grejen.

Vilken byhåla bor ni i, som bara hade -5 idag..? Här har det rört sig kring -20 hela dagen! Men det är så mycket bättre än -30, helt klart! ;-)

Greta Garn sa...

Här är ytterligare ett fan av det sociala spelet...och avsaknaden av mat, fast jag gillade förra årets version då hälften av deltagarna fick bo i ett träsk. Antar att det är skadeglädjen i mig som kommer fram...

M sa...

En bok om dagen: jag har fått för mig att vi inte bor så långt ifrån varandra = ) Och det var en knivskarp gräns ca 1,2 mil från stan och sedan bor jag 3 km längre bort.

Greta: träsket var fantastiskt och sållade verkligen agnarna från vetet.