fredag 15 januari 2010

Ska sluta köpa leksaker...

Grabbarna fick var sitt skumgummisvärd i julklapp. Vad de fäktas med? Affischlisterna som jag köpte hem från Gallerix.

Grabbarna fick ett leksakskök i julklapp. Nu står turtlesgubbarna, även de orörda, uppställda på kryddhyllan och lilleman vispar runt och leker låtsasmat i toaletten istället.

Femåringen har en Bamsekostym och en Spidermandräkt. De hänger på en krok i lekrummet och killen går omkring iklädd mitt linne och har en kudde på huvudet.

Jag köpte coola superhjältearmband åt grabbarna, men tvååringen vill ha mina med pärlor istället.

Om två helger fyller minstingen två år. Jag tänker mig följande presenter:
- En stor kartong som kan hämtas gratis på en elektronikaffär.
- En flytande tvål som han får sorma så mycket han vill med.
- En äggskivare som han får använda på vilka livsmedel han vill.
- Ett begagnat bord från Reprisen som han får rita så mycket han vill på.
- En frigolitförpackning som han får skära sönder.

Beräknad kostnad totalt: 79,90.

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

En mig närstående liten person önskade sig en hink vatten till sin födelsedag. Kan kanske vara något att lägga till? ;-)

M sa...

Jag lägger den delen till saker att sorma med i badrummet. Kostnad totalt: en hundring.