onsdag 27 januari 2010

Men det känns så!

Min man har, och nu talar vi om tiden innan han var min man, ibland haft vissa svårigheter att förstå mig. Jag ska inte tjorva in mig i resonemanget att det fortfarande händer, mer eller mindre ofta, att han fortfarande står helt handfallen efter något av mina utlägg, gapande som en fågelholk längtande efter en inneboende. Nåja, så har jag gjort klart både hur jag och maken fungerar (och kanske inte till min fördel?).

I tonåren hamnade man lätt i resonemanget att den manlige oförstående frågade:
- Men har jag sagt det?
- Nej, men det kändes så!

Idag körde jag hem i snöyran och växlade mellan att köra med helljus och halvljus. Jag bestämde mig för att det var bättre med halvljus, för det snöar mindre då.
- Men gör det verkligen det?
- Nej, men det känns så.

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

haha :)

och i snöyra är faktiskt halvljusen bättre

Andreas sa...

Jag (som gillar snö och vinter) gör precis tvärtom. Sen är det faktiskt så att det snöar mer när man har helljusen på!