söndag 31 januari 2010

Lågvatten

DN blir ibland beskylld för att vara pretentiös, men jag tror att de idag har tagit ett litet steg ner från de (enligt vissa) höga hästarna i och med den här notisen. Illa skriven, snuttifierat sammanfattad och egentligen helt obegriplig.

Robinsonfinalen blev en segdragen och inte speciellt spännande historia för min del, eftersom barnen gick och lade sig mitt på dramatikkurvans topp. Jag vet inte om jag hejade på någon av finalisterna, men såg nog hellre Hans som vinnare än Jimmy. Det blir en del att diskutera på jobbet framöver, vilket kommer att orsaka kollegan D en hel del gråt och tandagnisslan.

En härlig helg har gått så snabbt så snabbt med snö och snö och kalas och kalas. Vinterveckan blir lite ljusare för varje dag och så snabbt som tiden går just nu är det snart midsommar.

Inga kommentarer: