onsdag 20 januari 2010

Storybird

Femåringen har gjort en egen bok idag på ljuvliga storybird.com. Han lärde sig på två blå minuter hur han skulle dra en bild, skriva en kort text, skapa en ny bild, skriva en kort text... Nu har har gjort en bok om djur och där finns bland annat att läsa:
- läjon äter mädnisor
- hajar äter mädnisor
- noshörnin stånga

Nu fattas bara att klura ut hur jag kan skriva ut sagan och tanken är att jag även ska laminera sidorna så att de går att binda ihop lite snyggt. Jag ska bara köpa färg till skrivaren... och bara skaffa en lamineringsmaskin... och bara skaffa en sådan där snygg ring att binda ihop boken med... jag ska bara... snart.

7 kommentarer:

Fru Mju sa...

vilken jättefin idé! tack för tipset. kanske jag kommer mig för att släpa fram printern och lamineringsapparaten ur gömmorna en dag!

M sa...

Eller hur! Det slutade med att jag satte mig ner och gjorde en egen barnbok. Hur kul som helst!

Leif sa...

Har en lamineringsmaskin om du behöver.

Karro sa...

Vi har bläck i skrivaren, pappa har lamineringsmaskin och boken kan man binda ihop med något snyggt snöre eller köpa ringar billigt på Rima.
Enkelt va?

M sa...

Leif: Hmm. Det tål att tänkas på.

Karro: Jag tror att det är bäst att du kommer över...

Maud/En bok om dagen sa...

Köp en sån där billig lamineringsmaskin från gubbdagis! Jag har en sån och det är en jättekul leksak! ;-)

Ewa sa...

Men gud så smart! I LÖÖVE IT! Jag måste också länka från kafferepet.
Tack!