torsdag 7 januari 2010

Brutalt.

Inte så mycket. Det blev en lugn förmiddag på jobbet med kopiering varvat med kaffe varvat med utskrifter varvat med kaffe... Jag hade fruktat en frostnupen arbetsplats eftersom värmen brukar skruvas ner under loven, men det blev ett tvärtomscenario. Supervarmt och ingen ventilation då ett aggregat hade havererat.

Efter lunch hände någonting med min aktivitetsnivå - jag förvandlades till duracellkaninen. En duracellkanin på uppåttjack. Det kanske är någonting i rävgiftet som tydligen även kan kallas kaffe som framkallade den chockartade utvecklingen, för helt plötsligt hade jag gjort arbetsinsatser som närmast kan liknas vid lösningen av Fermats gåta. Brutalt tillfredsställande.

Roliga felsägningar av femåringen.
- Man måste mela de sig. Jag menar mela de... nej, mela de... MEN!?! Vad heter det?
- Menar du dela med sig?
- Jo, precis, mela de sig.

Skatten i grottan blev "skratten i gottan" och han blir så arg medan det är sååå svårt att inte skratta.

-33 kalla grader får Volvon att stöna bekymrat, men här är det Ice Age på tv:n och tjocksockar på fötterna.

Inga kommentarer: