söndag 24 januari 2010

Släggdöden

Följande apparater för tillfället boende i mitt hem förtjänar att dö. Utförandet? Slägg-döden. Jag ska själv ikläda mig rollen som bödel och högtidligt höja vapnet inför det slutgiltiga slaget.

- DVD:n. Ett elände av märket Centrum. Redan som nyinköpt hackade den, men bara ibland. Nu är det urskiljningslöst. För ett par veckor sedan läste den bara köpta DVD-skivor, medan den för närvarande endast vill känna av brända. Trycker jag på mata-ut-knappen visar displayen "Power off". Snart ska den dö.

- Datorn. Virus är en myt. I min dator sitter det små, små människor som springer livet ur sig så snart jag sätter mig ner vid den. När jag försöker göra någonting min man visat mig bara några timmar tidigare envisas småfolket i plastlådan med att göra konstiga ljud och skicka upp hotfulla meddelanden på skärmen. De talar inte svenska, utan bara något nördspråk där du ska trycka på hemliga knappar - helst så många som möjligt samtidigt - för att inte reta upp dem.

- Datorspel. Jag gör allt jag ska göra och ändå går det inte som jag vill. De måste vara felkonstruerade. Det borde vara de onda mot de goda, men nu är allt bara ont.

Jag förhandlar inte med terrorister och jag låter ingen slippa undan. Jag kommer att slå till, hårt och oväntat. DVD:n står först i tur.

Inga kommentarer: