lördag 3 juli 2010

Vad är det för en dag?

Döngenvild, dygnsvild som jag är har jag tappat uppfattningen om vilken dag i veckan det är. "Monday, Tuesday, Thursday..." som det sägs i Gudfadern.

I dag, för efter midnatt övergår en dag till en annan, är det min födelsedag. 32 år. Om det finns ett uttryck för att vara döngenvild så borde det finnas ett för att vara årsvild också. Jag hade ingen aning om att jag var äldre än 27, men de grå håren, de två barnen och skratt- och bekymmersrynkor talar sitt tydliga språk.

För att försvara mitt bloggalias kommer här lite finkultur; Tage Danielssons "Livet är kort"

BB
GB TV
IQ AB Ba BC C TV
FF LP EP UKV LSD
SSU RFSU TV
vpl OP
SKF LO ABF TV
SKF PR TCO DN TV
SKF VD SAF SvD TV
ATP KDS TV
GB TV
TV
TV
STOP

1 kommentar:

Fru Mju sa...

minsann! grattis i efterskott, hoppas du hade en fin dag.