torsdag 29 juli 2010

Sverigedemokrati?

Tittar på baksidan - i dubbel bemärkelse - av Sverigedemokratisk tidskrift som kom i brevlådan i går. Inte för att jag prenumererar, utan för att den delas ut som reklam. Jimmie Åkesson står leende med sina rasistiska händer nedkörda i byxfickorna under rubriken "En ansvarsfull invandringspolitik". Enligt min mening finns det ingenting ansvarsfullt i det motdrag de presenterar. Som inlämning i skolan skulle det bli IG eftersom texten i alla bemärkelser brister i betydelsebärande element. "Staplande av ord utan inbördes ordning" skulle Hans Rosenfeldt kalla det i "På minuten". Det sägs att all reklam är bra reklam och nu bidrar jag till att föra ut deras budskap, inte för att rekrytera fler utan för att göra det lilla jag kan för att motverka dem.

Det debatteras huruvida SD är rasistiska eller ej. Allvarligt. Råder det verkligen någon tvekan kring den frågan?

Hela tidningen andas "Rapport från mitt studiebesök i Danmark". Pia Kjaersgaard kanske har gett dem någon sorts handbok i att föra ut främlingsfientliga idéer. Skillnaden är att det är hon som är påhittig och tyvärr alldeles lysande i sin retorik medan SD med Åkesson i spetsen plagierar, snor och stjäl för glatta livet eftersom de är totalt fantasilösa. "Ditt land - ditt valg" stod det på Dansk Folkepartis valaffischer. "Det är ditt land och ditt val" står det i SD:s tidning. Mellanstadieplagiat, sa Bill. Mellanstadieplagiat var ordet, sa Bull. Åkesson skulle i alla fall kunna vara så pass ärlig att han började bryta på danska.

Inga kommentarer: