torsdag 8 juli 2010

Dagens verb

Sticka
- Jag vill verkligen lära mig att sticka. Eller, jag kan the basics men skulle vilja gå upp något steg i svårighetsgrad. Problemet är som vanligt att man måste kunna terminologin, annars är man rökt. Jag har hittat en sida på nätet som kan sägas motsvara "Stickning for dummies" så kanske, kanske...

Stack
- Stockholmarna stack tidigt i morse och det var så ledsamt, så ledsamt i går. I morse också för den delen. Var tog tiden vägen? Var det inte 14 dagar de skulle vara uppe? Det känns som fyra. Barnen har lekt så fantastiskt fint och det är så självklart för dem att umgås, trots att det är länge mellan gångerna de ses. Nu får vi längta och räkna ner till nästa gång vi får träffas.

Stuckit
- Ett bi har stuckit mig i foten. Gadden blev inte kvar, men det bultar och kliar så fantastiskt mycket. Vad kan man lära av detta? - Gå inte barfota på vitklöver.

Inga kommentarer: