söndag 25 juli 2010

11-timmarsnatt

Jag somnade med barnen i går. Jag kände det på mig redan vid läggning, så jag gjorde alla nödvändiga förberedelser: borstade tänderna, slog av alla apparater som inte bör stå på och släckte lampor.

Vaknade 03.15. Pigg. Då hade jag sovit från åtta och hade således fått de timmar jag brukar sova - med råge. Jag har snittat på 6 timmar den senaste tiden. Låg vaken och lyssnade på ingenting. Slumrade till men vaknade igen när maken skulle iväg till jobbet kring kvart i fem. Sedan slog någon mig i huvudet med en klubba och jag vaknade 07.15 av en pigg femåring.

Det kan aldrig vara nyttigt att sova så här mycket. Jag har ont i kroppen: ryggen, huvudet, armarna och huvudet. Sa jag huvudet två gånger? Ja, så ont har jag.

En fråga: om man har stekt upp 1.6 kg köttfärs, hur i hela fridens dagar ska man vara sugen på att äta upp det efteråt?

1 kommentar:

Fru Mju sa...

det ÄR inte meningen att mammor ska sova för mycket. de gånger jag fått sova ut så kommer jag mig knappt ur sängen för det gör så ont i ryggen. så istället för att vara utvilad och pigg så är man bara grinig och eländig. go figure.