onsdag 28 juli 2010

Festligheter, fastigheter, apparater och omlån

I går var det dags för tjejkväll med syster, moder, kusiner, ingift moster och några andra inbjudna. Det bar av till Luleå där molnen lättade och havsutsikten visade sig från sin bästa sida. God mat och sju olika glas med nio olika sorters innehåll blev en lyckad inramning på en flera timmar lång middag.

Det blev inspektion av ett garage som nästan är större än huset jag själv bor i samt husesyn av den stora, ljusa villan vid strandkanten som vi hört så mycket om. Det var fantastiskt fint och vi somnade mätta och lyckliga.

Mormor och morfar åkte iväg med barnen och jag har tagit en långpromenad med radio i hörlurarna. Min i-Pod har gett upp och blänger ilsket på mig så snart jag närmar mig den. Jag avskyr när apparater jag i det närmaste har blivit beroende av har den attityden. Men skrattar bäst som skrattar sist - jag ska byta ut eländet så får den känna på hur det är att bli avvisad.

Nu bär det av på kusinbarnskalas innan jag ska krypa in på biblioteket på bara knän och med mössan i hand. Jag är så sen så sen med två böcker. Underbara bibliotekarien brukar dock bara le och säga: - Vi får väl se om de (böckerna) sprängs. Gör de inte det så går det nog bra.

Inga kommentarer: