tisdag 6 juli 2010

Bröllopsdag

Vi lägger stor vikt vid årsdagar i det här äktenskapet. (Läs: vi glömmer alltid av t.ex. bröllopsdagen och försöker förgäves förgylla åminnelsen med ett torrt kex och en ost där vi skurit bort en liten mögelfläck.)

Maken är impulsiv och påhittig i sina sätt att uppvakta mig. (Läs: maken uppvaktade med kaffe och kaka på sängen efter skämtsamma instruktioner skrivna av mig över Facebook.)

Jag är kärleksfull och försöker överträffa honom i ömsesidig aktning. (Läs: Jag fräser surt att jag vill ha sovmorgon och att det är bäst för honom att göra mig till viljes om han vill fortsätta vara gift med mig.)

Maken köper en onödigt dyr present, vackert inslagen i silvrigt papper och trassliga band. (Läs: han kom hem med öl och chips.)

Jag köper en stor och dyr present till honom, dock inte inslagen eftersom det är en skoter. (Läs: det gjorde jag faktiskt. Må vara att det inte var i bröllopspresent.)

Ingen vardag här inte = )

1 kommentar:

Andreas sa...

Det är kärlek det!