lördag 19 december 2009

Stolleprov

Det här inlägget kan bli väl så internt, men min upprördhet beror på någonting så sjukt att jag vill skriva ner några rader för att komma ihåg detta till gråare dagar.

För att inte göra mig ovän med mina fellow kommunanställda ska jag inte avslöja vad som gömde sig i julklappen vår högste chef så storsint delade ut i år. Till saken hör att jag tyckte att den var fin och den pryder redan sin plats i mitt hem.

Men tolkningen av den kom från en person som redan har grava vanföreställningar, ofta rörande och gällande det sexuella, vilket också vederbörande har gett uttryck för i offentliga sammanhang. Den här gången tog han något sorts pris och jag får Emil i Lönnebergas pappas ord i huvudet: stolleprov. Jag återkommer nog med själva tesen han framförde och sedan måste saken diskuteras. Kanske är det jag som inte är kompetent nog att hitta gömda sexuella budskap?

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Men du hörde ju mig: "Skämtar du? Skämtar du? Skämtar du? Skämtar du?" Jag var mer naiv än du, men imponerades också av din lugna blick och diplomatiska ådra. Själv började blodet koka inombords på mig av allehanda känslor; bla svår irritation över idiotisk dumhet samt känsla av att vilja fly fältet och därmed fly fån hela situationen. My God.

M sa...

Då hörde du inte när jag sa: DU behöver hjälp. Allt rinner av honom som vatten från en gås, dock. Arma stackare...

MalinKa sa...

Åh....tala om att man blev nyfiken nu. Har ju lite att gissa på =)