söndag 13 december 2009

Raska fötter springa...

Tripp, tripp, tripp blev det till residensstaden för julklappshandel och vandel. Gigantiska leksaksaffären blev en chockupplevelse med inslag av panikattack. Herregud vad många leksaker jag INTE vill att mina barn ska ha. Och så många de inte behöver.

Jag och maken var rätt nöjda ändå. Vi avhandlade inköpen på under halvtimmen, ingen tid och inget behov för eftertanke, om den ena tvekade tog den andre beslutet. Skönt, lätt och smidigt. Barnen kommer att få julklappar för ungefär 400 kr vardera om ens det. Vi har dessutom kvar presenter från femåringens kalas eftersom han fick så mycket fint ändå. På så sätt försvann inte en extra leksak i mängden.

Jag har köpt min egen julklapp från barnen. Jag vill ha någonting jag verkligen VILL ha och köper det således hellre själv än ska bli överraskad och lite missnöjd. Överraskningar är överskattade och jag hämtar min vardagsspänning hellre på annat håll.

Sedan har jag pysslat lite. Vi har ingen julkrubba, men fick lyckligtvis figurer till en av min goda svärmor. Nu saknas bara husrummet för de förlösta tu, så julevangeliet är mer aktuellt än någonsin. Inne i ett julkänslestimm plockade jag fram ståltråd, tång och avbitare och snurrade ihop en stjärna att ha högst uppe i julgranen, två änglar samt: en julkrubba, må vara att den är tvådimensionell. Jag är rätt nöjd faktiskt och nu återstår klurandet hur jag ska kunna hänga upp den så att den kommer till sin rätt.

Jul-tv har kommit igång: The Holiday ikväll och vem vet vad som visas härnäst.

Inga kommentarer: