torsdag 17 december 2009

Idag mail, igår morse

Uttrycket är lånat från en fellow bybo och sammanfattar på många sätt mentaliteten där jag bor. Nalta underfundigt, nalta tänkvärt.

Morgonen började med att någon ställt sig på min parkeringsplats på jobbet och med -22* C kände jag mig lagom upphetsad. Min parkeringsgranne, tillika kusin faktiskt, hade råkat ut för samma sak. "Den som skriver krigar" hävdade den gode Voltaire och det är väl så jag också trivs med att förmedla mig. Sagt och gjort vässade och drog jag fram en penna och meddelade följande: "Du har tagit min parkeringsplats och jag skulle gärna vilja veta varför." Jag skrev under med mitt fulla namn samt telefonnummer. Han ringde inte. Och ja, jag tror att det var en han. Fräckt, på ett ocoolt sätt.

I övrigt är det full fart samtidigt som det är nedräkning. Systeryster kommer imorgon, resten av göuda på tisdag och åh, vad vi längtar!

Inga kommentarer: