måndag 14 december 2009

Spexarn

Ett år och tio månader gammal och lilleman har spexat loss hos mormor och morfar idag. En och en halv timmes underhållning och en mörk bilresa senare tänkte jag skulle göra susen för gå-läggandet. Men nope. Två hundra "mamma" senare förstod han att jag inte var lättflörtad så då började han ropa "Aaaj". Han vet att jag kommer då. Mycket riktigt gick jag dit och möttes av ett stort leende.
- Heeeej mamma.
- Lägg dig och sov.
- Åkäj.

Två hundra "mamma" senare förstod han att inte ens "aaaj" skulle funka, så då ropade han:
- Bassa pottan.
Självklart kan jag inte ignorera det. Tre pinkningar senare men utan bajs lade jag honom i sängen och hans ögonlock var på tre-kvart.

Två hundra "mamma" senare gick jag dit, till en nu nästan helsovande pojke, strök honom på kinden och sa:
- Vet du, nu måste du sova. Klockan är mycket.
- Mmmm. Åtta, nie.

Gullåong.

1 kommentar:

Carola sa...

Ja, verkligen gullåong! Jag har haft en ungefär likadan kväll med min gullåong, fast här var det nog mer livat då han ropa mamma ungefär två hundra gånger:)