söndag 27 december 2009

Äntligen har det lossnat lite...

...både med tvåtimmarsmagsjukan på femåringen och på bokläsningsfronten. Femåringen har gett ordet blek en ny innebörd, men nu börjar han lämna sepialooken och bli lite mer rosig.

Bokläsningen började i förrgår med Oates Livets uppkomst och idag med Efter attentatet av Khadra. Nu ligger Gavaldas Lyckan är en sällsam fågel där ca 100 sidor redan fått mig på gott humör. Läsningens njutning har återvänt och känns som ett svårt fall av abstinens som ska stillas. När man varit utan kaffe mycket länge och bälgar i sig mängder ger en skön känsla innan övermättnaden kommer, så nu ska jag ta det lite lugnt så att jag inte praktiserar kränkande särbehandling på de böcker som ligger kvar i min bokpåse.

Snön vräker ner och lilleman har sovit ute på bron mitt i yran. Vi sitter nu framför tv:n rosiga och loja och laddar inför middagen. Wooha!

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Åh, jag önskar att du kunde läsa den bok jag precis avslutat. Vacker och underbar med en särskild skruv på slutet. Jag fällde en tår också innnan den var över.
...den borde finnas på svenska alltså!

M sa...

Okej, en spansk alltså. Typiskt. Men du kanske kan översätta den? ; )