torsdag 10 december 2009

Har snöat in utan snö

Jag har snöat in på webbtävlingar. Glöm facebook och bloggen, här ska tävlas. Jag har sorterat bland böcker och filmer och insåg då att jag har vunnit massor av grejer genom åren: filmer, böcker, kläder, vitlökspressar, nagellack, smink, dofter, musmattor, hänga-upp-i-granen-grejer, blivit publicerad, blivit citerad... Det är rätt kul.

Mindre kul att snön försvinner. Vi har försökt säga till femåringen som inget hellre vill än att ha vinter, att snön ska komma och försvinna tre gånger innan det blir vinter på riktigt. Nu börjar det tretalet ha spelat ut sin roll och jag önskar mig verkligen en vit jul. Annars blir det bara hårt och kallt.

Nu vill jag vinna en tv och en handdator, för det har jag aldrig erövrat förr. Hur najs vore inte det?

1 kommentar:

MalinKa sa...

Jag har aldrig vunnit något. Men å andra sidan har jag aldrig tävlat heller....tror jag. De flesta tävlingar kräver ju en käck slogan och det HATAR jag att skriva. =)

Jag köper inte lotter heller... och de få gånger jag tippat har jag glömt kolla kupongen.

Kommer att få vara fattig lärare för evigt! Fast å andra sidan läste jag i nya LR tidningen att vilka-det-nu-var krävde att lärarna skulle få 10 000 mer i månadslön. Heja säger jag!!