onsdag 16 december 2009

Fire walk with me...

Lilleman försökte elda upp en haklapp för ett tag sedan.

Sedan har han lekt med jordgloben. Konsekvens: lamphållaren har gått av inuti, lampan har legat mot globen och således bränt hål i Atlanten. Global uppvärmning höll på att bli brand av litet hus. Jag kan inte bevisa att lillen är att skylla på, men innerst inne vet jag att det är så.

Igår slet och drog han i en sladd. Plötsligt fräste det till i väggkontakten och en säkring gick. Det var inte bara vardagsrummet som blev svart, utan även vägguttaget. Min radio med port för i-Poden blev jättedöd. Den småaktigaste delen av mig vill ta pengar från lillens konto och köpa en ny radio, ty jag älskade den.

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

ajdå! globen är populär här också och jag får titt som tätt byta lampa men det där kunde ju ha gått illa.
tack för påminnelsen, jag ska investera i fler brandvarnare!

Vickan sa...

"brände ett hål i Atlanten"

Underbar formulering!