onsdag 9 december 2009

Värt att ta fasta eller reda på...

Denna vecka har jag bl.a. fått reda på detta:
- Det är inte bara jag som endast vattnar blommorna när jag vet att min mor ska komma på besök. Har jag sloknande blomster har mamma inte varit här på ett tag.

- Det är Alexandre Dumas d.ä. som skrivit Greven och Musketörerna. D.y. var ett utomäktenskapligt barn som är ihågkommen för Kameliadamen samt har yttrat följande om sin pappa: "Min far är ett stort barn, som jag fick när jag var mycket liten".

- Alexandre Dumas d.ä. har också författat Sagan om Wilhelm Tell och det schweiziska edsförbundets uppkomst, berättad för ungdom - och detta måste vara en av de mest avskräckande titlarna i litteraturhistorien.

- Att manliga kollegor inbillar sig att deras fruar kröjmar mer efter vaccineringen än vad de själva gör. Jag drog in luft så häftigt genom mina näsborrar när orden yttrades att de knappt hunnit veckla ut sig igen.

- Att trots att besöksstatistiken på Bokgalleriet sakta men säkert klättrar uppåt så är det ingen, jag repeterar - ingen - som är intresserad av att kommentera. Det var en stackare som försökte på en av Stieg Larsson-böckerna, men det var så dumt att det hade varit bättre om han eller hon låtit bli. Jag funderar på att göra den helt och hållet privat. For my eyes only.

Inga kommentarer: