tisdag 29 december 2009

Åh, vilket party!

En driftig man i sina bästa år drog ihop hela nostalgigänget från fordom till en träff i glada vänners lag med middag, lotteri och underhållning och jag är så glad! Vuxna människor, nästan alla utan barn, som kunde mingla, äta, tävla, skratta och prata utan att i omgångar lämna bordet för att byta blöja, bryta en brottningsmatch, inte behöva förmana någon att inte ta fler ostkrokar, söva eller fråga var någon slog sig.

Min söta svärmor tog en del av kvällens skötning innan hon åkte iväg på nattjobb och min sötasöta mamma tog över efter henne när hon själv väl var tillbaka från avlämpningen av broder med familj på tågstationen. Det är den direkta översättningen av välsignelse, för den som undrar vad ordets essens innebär. Nu kan jag leva länge på den här kvällen.

Maken fick reda på att han inte får de utlovade pengarna av Försäkringskassan. Det som lät att kunna bli en stämplingsersättning blev i stort sett en lägstanivå på hisnande tvåhundra kronor/vecka. Vi har bestämt oss för att, på ren svenska, skita i saken och inte tänka på det mer. Vi har klarat oss rätt bra och får blicka framåt istället.

Snart nytt år och nya lösningar på nya problem. Ut med det gamla, in med det nya. Livet är hårt och orättvist ; )

En rolig överraskning idag:
en bokvinst damp ner i brevlådan
och gick som direkt present
till min mamma.


Receptsamlingen Monicas Jul.
Snygg och tung.






Min andra roliga överraskning
var den här vinsten i kvällens lotteri.
Den gick också oavkortat till mamma.

Olivolja, nötig och pepprig.

2 kommentarer:

Annika sa...

Supertrevlig kväll var det :) Hoppas det blir tradition av det hela.

M sa...

Eller hur! Vi borde ta över stafettpinnen. Nog skulle vi klara det!