måndag 16 augusti 2010

Arbetsdag är glädjedag

Anlände till jobbet.
Inget vatten.
Ergo: inget kaffe.
Varmt.
Ingen fungerande ventilation.
Svettningar så fort jag rörde fler än två muskler samtidigt. Att packa böcker i depåer gick således fetbort.
Datorn. En bra uppfinning. En bra idé att göra en massa bra saker. Om Internet hade fungerat.
Inget Internet = allt faller.

En död råtta på ett våningsplan.
En levande råtta på ett annat. Intressant.

Smuts och damm överallt har gett min röst en intressant whiskeykaraktär av det brummande slaget.

Så vad fick jag då gjort?
- Ett stycke planering för åtta veckor.
- En skärmvägg blev omklädd och blev faktiskt riktigt fin. Det toppar nog min pedagogiska karriär vågar jag påstå.

Dagen har varit intressant. Minst sagt.

2 kommentarer:

Frida sa...

Herre min skapare vilken dag (eller miljö). Undrar vad Arbetsmiljöverket skulle säga om detta?

Nåja.
Hoppas ni får kaffe imorgon i alla fall. Då klarar man det mesta!

Kram
Frida

M sa...

Jag gillar hur du tänker Frida! = )