tisdag 3 augusti 2010

Letar synonymer

Jag letar, söker, spanar, kollar, spejar, försöker finna, eftersträvar att hitta och spårar efter makens mobilladdare.

Nu önskar jag bara att jag kunde hitta, finna (blanda inte ihop de två!), anträffa, påträffa, få tag i, upptäcka, ramla över, snubbla på, få syn på ovan nämnda tingest.

Hjälp önskas, ej av språkbegåvade med fler synonymer till ovan nämnda verb, däremot gärna av synsk person att återbörda laddaren till dess ägare. Laddaren bör inte ha lämnat varken län eller landskap. Laddaren sågs senast prydligt ihoprullad på ett sängbord och var vid tillfället klädd i svart med en svart sladd fäst vid den svarta lilla fyrkanten som ska sitta i väggen. Längst ut fanns också en svart pigg, nästan obehagligt liten, som ska stickas in i telefonen. Laddaren svarar på namnet Nokia.

4 kommentarer:

Annaboda sa...

surinistKolla med kidsen (med fördel den yngre)... Ses imorgon!

Fru Mju sa...

jag ser dammtussar och mörker. den har ramlat bakom något. leta i golvnivå :)

M sa...

Anna: Kolla med kidsen? Den yngre? Känner du inte oss - alls?

Fru Mju: du känner oss tydligen = ) Här finns både dammtussar och mörker. Golvnivå finns också, men ingen laddare...

Maud/En bok om dagen sa...

Jag ser ett litet utrymme i fyrtio centimeters höjd ungefär, där bara en liten, mycket liten, person skulle komma på tanken att pillra in en grej.

Och så ser jag en leksakslåda. Där ligger något misstänkt likt en laddare.

;-)