tisdag 17 augusti 2010

Det jag tänker och tycker är äckligt

Jag tittar med skepsis in i garderoben och undrar följande: om jag har en massa kläder som jag vet att jag inte känner mig fin i - varför ligger de då kvar i garderoben?

Lillkillen vill absolut inte under några omständigheter få en stor fisk igen och därför metar vi bara med mask nere i sjön. Små abborrar och en och annan mört krokas fast och släpps tillbaka under glädjetjut. Men hur äckligt är det inte att trä på en mask på kroken. Allvarligt, vilken sadistisk skurk kom på att man skulle skala på en levande varelse på en metallböj? Jag har svårt för maskar i allmänhet, men ikrokningen borde inte ens de bli utsatta för.

Varför straffas mamman mer än pappan av trötta barn? Orättvist, speciellt eftersom pappan är mer tålmodig än mamman. Pappa bus och mamma sträng.

I kväll visas Lena Sundströms Dom kallas rasister kl. 21.00. Jag har höga förväntningar och hoppas att de kommer att infrias.

Inga kommentarer: