fredag 13 augusti 2010

Detta var dagen...

...när maken var ledig nästan ett dygn.

...när vi åkte till mässan och köpte en soffa. Bara så där. Det tog nog inte ens tio minuter att bestämma sig.

...när jag köpte dyra löparskor för halva priset. Nu blev de bara halvdyra men helsköna.

...när jag fick åka på tjejmiddag för tredje dagen i rad. Tänk att man inte ens är nära att bli less. Jag tyckte bara lite synd om min man. En stund, för sedan hade jag glömt honom.

...när Crosstrainern gav ifrån sig ett ljud varje gång jag trampat runt på högersidan. Min man synade skruvar och muttrar, hämtade allehanda mojänger i garaget, skruvade och muttrade en stund, skruvade ihop, fortfarande hörde missljud, skruvade i sär, karvade och skruvade ihop igen. Nu swooooschar den bara så tyst och fint igen.

...när jag firade min sista semesterdag med ett dopp i en lagom kall sjö tillsammans med femåringen. Hälsosamt och stärkande?

Soffan, men tänk att den är svart, leverans nästa vecka eller veckan därpå.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Snygg soffa! Den blir nog bra att sitta och blogga i. Blev du inspirerad av allt soffsnack i torsdags? Hoppas att du hade det trevligt med oss o bokgänget!

M sa...

Jag har faktiskt ringt på en liknande soffa på blocket tidigare men då var den precis såld. NÄr den här var på mässpris tänkte jag, och intalade min make, att det nog var meningen att vi skulle byta soffa = ) MEn visst, snacket i torsdags gjorde mig inte mindre sugen. FÖr övrigt hade jag jättekul!