fredag 20 augusti 2010

Min bästa (frukt)tid är nu

Jag älskar sensommaren. Både för att hösten är i antågande och för att den förbjudna frukten går bra för mig att äta. Allergin lyser med sin frånvaro när jag äter äpple efter äpple från de egna träden. Dessutom glänser de så vackert i rött och grönt när de hänger på grenarna och solar sig. Jag är inte mycket för vinbär däremot, men vackra är de. För att de inte ska gå alldeles till spillo får även de komma med på bild.




Sedan väntade en dubbel överraskning i brevlådan och jag känner mig löjligt lyckligt lottad över flera fina böcker från Piratförlaget med fantastiska Jenny som fixar och donar så att jag får vara så här tillfreds. Sedan fanns också en bok från Bonniers, Barbara Voors Fantomsmärtor med en personlig hälsning från författarinnan. De första 60 sidorna är förbibläddrade trots matlagning och tusen frågor från barnen, men jag är helt och hållet fast. Fantastiskt.

3 kommentarer:

Annika sa...

Åh, vad avundsjuk jag blir på er äppelskörd! Vi har för första gången fått äpplen på vårat träd, var fyra stycken från början, är nu nere på två... Får hoppas på större skörd nästa år.

M sa...

Jag ska göra i ordning en kasse äpplen åt dig. Vad är din attityd till vinbär? ;)

Annika sa...

Tack det vore ju jättesnällt, men bara om du verkligen behöver bli av med äpplena. Vinbär har jag här hemma så jag klarar mig :)