söndag 8 augusti 2010

Hur tänkte jag nu?

Jag köpte alltså en crosstrainer för 700 kr och är supernöjd. 7 km i dag och har således använt den varje dag sedan jag köpte den. (Och ja, jag tycker om ordet således.)

En förmiddagstur till staden föranledd av en svullen kind (hata, hata visdomständer) medförde också en liten, liten inhandling av hudvårdsprodukter. För 600 kr.

Betänk detta: jag tvekar inför att köpa ett träningsredskap för den facila summan av 700 kr, men köper krämer av allehanda slag för nästan samma peng utan att blinka. Någonstans i bakhuvudet viskade en röst "oj, nästan lika dyrt som en crosstrainer" men jag dövade rösten med att fräsa "Här får jag i alla fall dra Coop-kortet och kommer att få en check på 50 kr i rabatt". Alltså blir det ett avdrag på en köpesumma motsvarande 50 kr eller några % på köpesumman. Om jag sparar checken till dess jag storhandlar kan ju avdraget bli hur stort som helst. Alltså blev hudvårdsprodukterna billiga.

Logiskt. Alla fattar utom jag?

Inga kommentarer: