måndag 20 september 2010

Matinspektion

Man äter inte mjölmat ostraffat på mitt jobb. Jag hade med mig pannkaka, som i och för sig inte är veckans kulinariska höjdpunkt, men med lite stulet smör och en syltklick är det en helt okej bukfylla

Som otur var hamnade jag bredvid roliga D som verkligen, verkligen, verkligen hatar mjölmat. Själv satt hon med en underbart doftande currypasta med räkor och sammandrabbningen var total.

Nu har jag tvingat mig till att göra en måltid värd att konkurrera med, så får vi se om hon glömt mitt fatala misstag till i morgon.

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Men vad gör man pasta av? Mjöl, vatten och kanske ägg, va? Eller finns det mjölbefriad pasta? ;-)

MalinKa sa...

Äter D uppe hos er?! Om det är den D jag tänker på?! Coolt. Jag ska också komma och äta hos er. Är less på tröttmössorna i mitt fikarum!! =P

M sa...

Absolut är det den D. Kom du också! Det är ju jätteroligt att träffa andra och prata om annat än det vi idisslar uppe hos oss. JAg måste bli bättre på att komma ner till er också!