onsdag 15 september 2010

Avblåst

Det här var avblåst när vi kom hem denna höstigt, blåsiga eftermiddag. En björk har gått hädan på det mest brutala sätt. Kannibaler som vi är kommer vi att elda upp den under högtidliga former nästa vinter.











Hela dagen har varit en minuskörning. Jag hann besöka vårdcentralen för att få en kur med välbehövlig medicin. Vad lär jag mig av detta? Att det är dumt att gå lång tid med symptom på någonting uppenbart och inte söka hjälp för det. Farbror doktorn dumförklarade mig med sin blick, men munnen sade att det var bra att jag hade sökt hjälp.

En tur till folktandvården orsakad av problem med en lagning jag trodde släppt. Nej då, den var bara dåligt utformad, så farbror tandläkaren gjorde om det. Ingen reklamation giltig, så det kostade svidande 1024 kr. För att laga någonting som inte var trasigt. Det finns få saker som får mig att elda upp mig så mycket som det faktum att munnen inte anses höra till resten av kroppen. Aaaarrrgh!

5 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Fast det känns mest av allt konstigt att tandläkare kan göra skräpjobb och inte behöva ta ansvar för det efteråt! Det är ju inte första gången någon har fått en dålig lagning och tvingats göra om - på egen bekostnad. Störande.

Fru Mju sa...

åååh
en sån dag :/
som tur är kommer de inte så ofta

M sa...

Mina kvistar och jag tackar för sympatierna. Jag kände mig som det där trädet för en stund, men det är, som Mark säger: det är bara att bryta ihop och gå vidare.

Frida sa...

Är du helt knäckt nu?
(Förlåt! Kunde inte låta bli.)
Skämt å sido. Tur ingen och inget gick sönder då trädet gav upp.

Har funderationer på en bok till bokklubben. Läste på en blogg om en debutant som just släppt "Jag älskar dig inte" (Christina Stielli heter författaren). Du som läser massor, vad säger du om den?

KRAM!

M sa...

Den låter onekligen intressant. Vi kan väl satsa på att bestämma både bok och datum?