tisdag 28 september 2010

Gråt och tandagnisslan

Jag slängde fram idén om en stockholmsresa och två reaktioner kom:
- Femåringen började gråta, eftersom han a) inte ville flyga b)inte ville att jag skulle åka c)skulle komma att sakna mig så.
- Tvååringen gick ut på bron och tittade mot bilarna och sade: Men! Vi har ju inget flygplan.

Lika billigt att åka SAS som Norwegian om man åker samma tid och samma dag. Intressant. Med tanke på att SAS är något mer pålitliga känns det absolut som ett alternativ.

Tvååringen, som sanningen att säga nu mera är två och ett halvt, sade vid läggningen en kväll:
- Mamma, när du lämnar mig på dagis så glåte jag.
- Varför gråter du då?
- För att jag är ledsen.
- Mmmm. Men varför är du ledsen?
- För att du är på jobbe.
- Just det ja.
- Du bala jobbal och jobbal.
- Tycker du att jag jobbar mycket?
- Ja. Hätte, hättemycke.

Det känns inte som rätt upplägg att åka till hufvudstaden när jag väl är lite ledig, med andra ord.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men JAG tycker att du ska komma, fast jag vet inte om dina barns röster väger över.. två mot en liksom=) Jag tycker att du ska ta med dig grabbarna och komma.

Kommer ni lovar jag att bjuda er alla på frukost ala Hanna (vill säga när jag kommit ihåg att handla mjukbröd och pålägg), sängplats, middagar och junibacken besök. Kom kom kom.. när killarna sover hinner vi snacka skit, det är ju skitbra=) Kraaaam

M sa...

Jamen i vääääjt! I nögges båra si mä om ätt na som et djär så göudat å åk dell å så skrijv opp e som na schlags samhällsnötti arbetsinsats. Då kåm i!