söndag 12 september 2010

Suck- och ontiryggensjukan

När jag går på stan med min make drabbas han genast av suck- och ontiryggensjukan. Samma åkomma drabbade dock mig när vi i dag gick på Biltema för att köpa nytt avgasgrejs till Golfen. (Ja, det är faktiskt ett riktigt fackuttryck. Det STÅR avgasgrejs i katalogen, lovar!)

Vi fick med oss sjukt mycket grejor för några ynka tusenlappar. Ny duschvägg, en brandstege, leksaker, eltandborstar... Många vuxenpoäng.

Som tur var hade jag nya skor att snegla ner på när Biltema-ledan slog till som värst. De är så fina, så fina och så sköna, så sköna. Höst, jag är redo.

1 kommentar:

Maud/En bok om dagen sa...

Så där blir min man också när vi ska gå på stan tillsammans(inträffar ungefär en gång per år). Han vill börja med att gå och fika, sen kan vi gå på en butik. Därefter vill han se sig om efter ett lunchställe. Lunchpaus. Och en butik till. Sen är det dags för fika igen, helst. ;-)

Jag brukar inte gnälla vidare värst när vi är på Biltema. Bara lite. Och när han är för långsam där, då börjar jag dra mig mot kassorna. Men gnäller gör jag inte. Nästan inte. ;-)