lördag 7 november 2009

Vin och pralin

En man på mitt jobb är vinkännare, faktiskt en av de ledande i Sverige, och han har den goda smaken att då och då försöka sprida upplysning i denna ädla konst. Igår hade han därför beställt mat samt gjort i ordning två glas vitt och ett rött. Sedan låg det inte mindre än 12 olika chokladtillbehör framför oss och bara väntade på att bli uppmärksammade. Bara chokladen var väl värd att betala för. Sedan guidades vi genom snårskog med kakaohalt, naturliga smakämnen, men också transfetter och billig choklad som kommer att leda till en för tidig död.

Lokala bandet var bra och vi svingade våra lurviga med fart och frenesi innan det var dags att gå hem och sussa. Jag vaknade klockan åtta och tänkte att jag skulle ligga kvar och dra mig. Vilket jag gjorde. Till halv tolv. Det var länge sedan.

2 kommentarer:

Annaboda sa...

Längtar tillbaka till Backa sådana här gånger...Kanske man kan få ett wild card nästa gång det beger sig?

M sa...

Vem vet? Det skulle i alla fall vara trevligt = ) Hoppas er storebror inte får den där öroninflammationen. Får ni vänta länge på nästa op.-tid annars?