onsdag 11 november 2009

Mot hufvudstaden

Imorgon bär det av. Då ska den konungsliga hufvudstaden läggas för mina fötter och riket ska bli mitt, mitt, MITT! Frågan är bara vad mitt första beslut iklädd manteln och kronan ska bli: ska jag ändra tiderna för tunnelbanan, höja skatten på sockerfria tuggummin eller införa förbud mot alltför raka bananer. Den tål att tänkas på.

Det lär nog bli lite blygsam shopping, kramkalas med bror och syster, ömma fötter i felvalda skor och ömsom hunger, ömsom schwiimen.

En bra avslutning på en skitvecka. Amen.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Men efter en sån skitvecka var det väl extra bra att den avslutades så kungligt!
Du fick ta all min skit häromdagen, och jag "sket" i din. Förlåt.
Hoppas att ni får en superhelg!

Anonym sa...

Äh. Min skitvecka har inte varit personligt skitig mot mig, utan det är engagemanget i jobbiga saker som tärt. Din skit upprörde mig, eftersom det känns som om det lika gärna kunnat varit jag eller någon annan jag känner som råkat ut för det. Det skulle inte förvåna mig om det blir fler sådana ärenden framöver för oss allihop. Hoppas på en härlig helg för dig också! M