måndag 30 november 2009

Ska du bo här?

Om man inte tål att nederbörden uppenbarar sig i snöblandat regn så ska man inte bo här. Man ska inte heller bo här om man inte klarar av att framföra sitt fordon i högre hastighet än 45 km/h på 70-sträckning. Lågvattenmärket var när det gick saktare på E4:an än vad det gick inne i tätorten - hisnande 40 km/h. Jag säger det igen: man ska inte bo här.

Man ska inte bo här om man inte tycker om, eller i alla fall tycker att det är okej, att sopa av sin bil, fylla på spolarvätska, ställa en motorvärmartimer samt skrapa en ruta både in- och utvändigt.

6 kommentarer:

Annika sa...

Välj bussen nästa gång :) Inga medtrafikanter som stör, ingen vindruteskrapning eller motorvärmartjorv. Okej, jag vet att tiderna inte är optimala, men om man anpassar sig till busstiderna är det ett otroligt bekvämt sätt att transportera sig. Tänk bara att i en halvtimme få sitta ned i lugn och ro och enbart koncentrera sig på sina tankar :)

Vickan sa...

Eftersom jag avskyr såväl kölden, snöskrapningen OCH lokaltrafiken i Piteå så flyttar jag nu. Åtminstone mentalt.

Förresten... ditt pianospel... vad är det för gamla nostalgitrippar du spelar??

M sa...

Åh, bussen. Det är den där som svischar förbi vårt hus i 200 km/h några gånger per dag? Nej, de chaufförerna borde nog också flytta, för dem kan jag inte med av den anledningen att det går för FORT.

Pianospelandet torde innehålla åtminstone en favorit för dig Vickan: Michael W Smith - Pray for me. I övrigt blev det spelat BKO (SÖndag i sängen), tre klassiska verk som jag sökte till Musikhögskolan med, lite julsånger och en och annan musikallåt.

Vickan sa...

Kan inte jag få sitta och lyssna på din musik nån gång?
Jag kan bjuda på fika!

M sa...

Är du vaken miss i nassen då? Vi kan väl köra en önskekväll. Eller - nu i skrivande stund kom jag på det! Ska vi ta en julkväll med bokgruppen så kan vi tränga in oss i lekrummet och sjunga några julsånger. Sedan avslutar vi med glögg, fika och allehanda prat. Antingen hos mig eller på Bönan. Let's talk about it på torsdag!

Fru Mju sa...

usch ja, än så länge har vi sluppit slasket, det vara regnar. alternativt blåser svinakallt.

det där med bokadventskalender lät ju som en spännande idé! jag kommer säkerligen smyga klassiska pusseldeckare lite i min fotokalender för jag tycker de hör till julen. :)