onsdag 25 november 2009

Det är bra

Det är bra att det är grått och disigt, för då syns det inte hur smutsiga fönster vi har.

Det är bra att Försäkringskassan inte har betalat ut makens ersättning ännu, för har man inga pengar så går det inga pengar.

Det är bra att saker och ting kör ihop sig på jobbet, för då får jag visa min kompetens och min påhittighet samt öva mig på att le stort trots att jag skriker inombords.

Det är bra att tåget går rakt genom stan, precis i rusningstider - både på morgonen och på eftermiddagen, för då stannar all trafik av fullständigt och jag får tid över till att fundera över viktiga saker i livet.

Det är också bra att alla karlar på jobbet tar sig var sin kopp kaffe under lunchtid utan att sätta på nytt, för då får jag känna att de lämnat en uppgift som enligt nedärvd fördelning tillhör mig som kvinna.

Hur läget är? Tack, det är bra.

4 kommentarer:

MalinKa sa...

Det är bra att man är medveten om sin plats i livet.....(tänker på personalrummet och kaffet). Så man inte sticker upp och tror att man har rättigheter. =)

M sa...

Precis min mening.

Fru Mju sa...

precis!
det är bra
(jag antar du inte vill ha fler exempel...) ;)

M sa...

Har du fler exempel så är du välkommen med dem = ) Mina fortsatta exempel går på samma tema.