onsdag 18 november 2009

Vaccination completed

Vi åkte till vårdcentralen en timme innan de stängde vaccineringsrummet och fick de sista tre biljetterna. Barn 3-18 år prioriterades, men eftersom det var så mycket vaccin kvar fick vi vuxna och faktiskt snart-tvååringen också smaka på nålen. Det känns skönt att göra bort det: jag kan känna mig lite stressad över att man bestämt sig för att göra något för sedan kan jag inte få det ur huvudet förrän det är gjort.

Nu ska vi iväg till Barnens hus för att köpa en tapperhetspresent. Curling, jag vet, men det blir nog folk av mina pojkar ändå så småning om.

6 kommentarer:

MalinKa sa...

Curling är jättebra med sina egna barn......men jag hatar när föräldrar curlar mina elever. ;)

Annas resa sa...

Visst blir det folk av de dina. Eller, det är i alla fall vad jag hoppas att det blir av de mina megacurlade...

Jag kom att tänka på en sak när jag läste ditt inlägg; som en biverkning av vaccinet borde ju Barnens hus ha haft världens uppsving. Jag menar, du är nog inte ensam om tapperhetspresent.

Fick mamman nån tapperhetspresent också?

M sa...

Ha ha! JAg har faktiskt tänkt på det där med Barnens hus. Jag slår vad om att det syns skillnad på försäljningssiffrorna.

Mamman fick en chokladbit, men inte från B's hus.

Karin sa...

Själv är jag vaccinatör, får jag någon tapperhetspresent? Skulle inte tro det, men jag gör väl något gott för folkhälsan får jag väl hoppas.

Karin sa...

Själv är jag vaccinatör, får jag någon tapperhetspresent? Skulle inte tro det, men jag gör väl något gott för folkhälsan.

M sa...

Karin: du borde få tapperhetsmedalj!