måndag 9 november 2009

De lär sig på egen hand...

Baloo säger åt Mowgli att han ska lära honom allt han själv kan. Baghera påpekar syrligt att åja, det går nog ganska fort. Jag börjar tro att jag redan lärt mina barn allt jag har att lära dem, för just nu gör de alla sina framsteg på egen hand.

Snart-femåringen räknar till hundra och visst har vi tragglat en del, men han lär sig så bra där han sitter för sig själv också. Dessutom kan han alla siffror, att en trea och en sjua är trettiosju osv. Klockan sitter ganska bra, åtminstone när det är heltimmar. Resten är lite limbo, rätt ibland och svårt ibland.

Lilleman ville rita idag när vi kom hem och lade sig ner på mage.
- Oooo, ljudade han och ritade en rund ring på pappret. Jag vill tro att han tänkte O, sade O och skrev O.

Dessutom säger han till nu när han vill bajsa och då tar vi fram pottan. När vi var på besök hos mormor och morfar idag började han dra i blöjan och sade att han ville pia. Sagt och gjort, det han gjorde och vi har inte ens hunnit öva på den saken ännu. Smart kid.

1 kommentar:

Karro sa...

Annat är det med vår son som drar av sig blöjan och ställer sig likt en hund i hörnet vid kaminen och urinerar...