söndag 1 november 2009

Fullmånen

Jag drömmer heltokiga drömmar för tillfället och är övertygad om att det är fullmånen som sliter och drar i min vätskebestående kropp. Vissa kanske menar att vi är uppbyggda av kol, atomer och kolatomer, vad vet jag. Min är gjord av vatten och när månen lyser i sin fulla storlek blir det ebb.

Inatt jag drömde något som jag aaaaldrig drö-ömt förut... Jag drömde att jag gick omkring i långa korridorer på källarplanet i ett hotell och letade en ångbastu. Hur sjukt är inte det? Jag tittade in i ett rum, men det var köket och det satt någon ledsen flykting där i ångorna och gömde sig för polisen. I ett annat rum satt hela mitt jobb och åt den ledsne flyktingens mat. Sjukt nog? Nej då, det kommer mer. Helt plötsligt kom jag på att jag letade efter någonting, men kom inte på vad det var och försökte fråga människor jag träffade men de pekade bara var jag skulle gå för att komma till ångbastun.

Min man drog genast till med att jag var "looking for some hot stuff baby this evening" och gjorde till och med en liten illustrerande dans. STMB* Jag har inte försökt mig på någon närmare drömtydning, men min mans tolkning kan ju inte vara allrådande?

* Så Trött Man Blir.

4 kommentarer:

Carola sa...

Haha, ja sjukt det där med drömmar. Har du kollat tänderna dina? ;)

Andreas sa...

Inte allrådande, men väl fyndig.

MalinKa sa...

Anette...min kollega på jobbet skulle säkert ha en trevlig lösning på din dröm. själv har jag lätt att tolka mina egna drömmar, men svårt att förstå andras. Är väl för att man ofta innerst inne har en aning om varför man drömmer som man gör.

M sa...

Drömtydning tror jag är överskattat. Gröt i hjärnan är svaret.