fredag 20 november 2009

Räkna till hundra...

Han fyller fem om sex dagar. Idag lossnade det att räkna till hundra utan att han var osäker på vad som kom efter niorna. Tidigare har hundra kunnat komma efter 89. Stoltheten fick ett ansikte.

Vår fina kille bjöd storslaget av sina ostbågar i minipåseformat (som f.ö. inhandlades för 12 kr för två påsar på Hemmakväll) och jag sa åt honom att han är generös.
- Ja, svarade han, och jag är inte egennyttig.

Han har förr visat prov på att han kan sätta synonymer till det mesta, vilket jag tycker är fantastiskt. Nu kan han på pricken sätta motsatsord av ganska svår karaktär på många ord också.

Lilleman har bajsat på pottan varje dag i snart två veckor. Stoltheten fick ett ansikte, del två. Idag har jag satt honom att kissa innan godnatt-dags och det fungerade också bra. Den mindre attraktiva sidan av mig säger att det är bekvämt med blöjor, medan den andra - mer vuxna föräldern i mig - säger att det nog kan vara en bra tid att öva på toalettgåendet.

Tiden löper och jag känner mig otränad.

Inga kommentarer: