söndag 16 augusti 2009

Äntligen är semestern över!

Jag börjar jobba imorgon! Tjohoo! Det känns kul, för nu har jag varit ledig alldeles lagom länge. Jag kommer att läsa det här inlägget om två veckor och idiotförklara mig själv, men just nu ska jag njuta av att jag får börja jobba imorgon. Jag är så tacksam över att jag har ett jobb och som jag dessutom trivs med. Kan det bli bättre?

Nu får jag stiga upp jättetidigt med lilleman och känna att det blir hur bra som helst eftersom vi ändå måste göra oss i ordning för att ta oss iväg på förskola och skola - istället för att fusksvära över att han vaknar så tidigt på morgonen till ingen nytta.

Nu får jag sitta på toaletten ifred utan någon som står och klöser med naglarna utanför. Eller... Det kanske fortfarande kan hända, men då har jag i alla fall möjlighet att anmäla den personen.

Nu får jag äta min lunch en hel halvtimme. Även om någon spiller ut sin mjölk, måste gå och bajsa, vill ha mera mjölk än han som sitter bredvid så finns det inga krav på mig att torka upp, torka i baken eller behöva medla mellan tävlingsinriktade personer.

Välkommen ljuva höst (med reservation för förändring av sinnesstämning om några veckor).

4 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Jag hade glömt bort hur det var att ha någon som stod utanför toadörren och väntade - ända till dess att vovven kom på att han väldigt gärna vill vara med mig därinne. Nu står han och krafsar utanför dörren de gånger jag drar igen den... ;-) (När jag är ensam hemma är jag inte så brydd om att stänga.)

Börjar också imorgon och känner mig så oplanerad som det bara är möjligt att vara.

M sa...

Ha, ha. Ja, är det inte barn är det vovve = )

JAg är också oplanerad. Och värst av allt är att jag har jobb att rätta sedan våren... Men nu vet jag var jag ska börja i alla fall.

Vickan sa...

"Och du det här nedanför om att det blir magert på bröllisfronten: ni kan ju alltid förnya era löften. Är inte det en typisk grej du skulle göra ; ) "

Eller hur? Jag som är så vaaansinnigt romatiskt lagd!

Anonym sa...

Ja du får en att skratta det är säkert :)
kram Linda E