onsdag 19 augusti 2009

Säg mig vad du grälar om så ska jag säga vem du är.

Jag har idag suttit med människor som pratade om samma sak, menade samma sak, var överens om samma sak och ändå nästan började gräla.

Det sägs om fotbollsspelaren Edgar Davids att han var den ende som kunde sitta ensam i ett omklädningsrum och ändå starta ett gräl. Lite så var det idag. Jag kan skratta åt eländet och åt att jag inte förstår. Ingen annan förstod heller, men ingen annan skrattade. Så idag har jag förargat någon mer.

Tur att jag har andra på bygget som jag kan skratta tillsammans med. Jag åt lunch med en idag och har druckit många koppar kaffe med andra under dagen - Jag uppskattar er.

4 kommentarer:

Nybliven sa...

Och du uppskattas tillbaka!!!! Skönt att veta att vi är två som kan skratta högt åt det torra i tillvaron och förarga tillsammans!
♥ ♥ ♥

Ewa sa...

http://www.svenskakyrkan.se/be/ tycker jag är ett så smart drag av svenska kyrkan. Och fint! Vad tycker du?

Annas resa sa...

Jag vet inte om vi har "druckit kaffe" idag tillsammans, men jag uppskattar dig också!
Och vet du vem plommontjuven var!? Han som har samma efternamn som du! Han vågade bara inte erkänna "stölden" där och då! jag höll på att skratta ihjäl mig...

M sa...

Ha, ha! Plommontjuven. Det låter som en roman av hon Ragde eller någon. Men han är som oförarglig, den gode TB.

Nybliven: Skoj' du vad vi ska skratta!

Ewa: Svenska K ÄR smart. Och bra. Att be är också smart och bra = )