torsdag 20 augusti 2009

Aj, aj. Nej, blåbär.

- Ajaj, säger I och pekar på den blålila fläcken på min hand.
- Nej, det är blåbär.
- Ajaj? frågar han då.
- Nej, det är blåbär.
- Ajaj.
- Nej, titta. Det är blåbär från blåbärskakan.
- Ajaj? frågar han och skakar på huvudet.
- Nej, titta blåbär.
- Ajaj, säger han och pekar på de röda tuschstrecken på sin arm.
- Mmm, du har ritat på armen.
Han pekar på armen och skakar på huvudet.
- Nejnej.
- Nej, man ska inte rita på armen.
- Nejnej. Aj.
- Nej, man får bara rita på papper.
- Jåå.

Jag har ajaj i munnen och ska få tanddoktorhjälp imorgon. Jag hoppas att de drar ut eländet. Dyrt blir det också säkert, samtidigt som jag bara har en halv lön den här månaden. Men just nu är jag redo att sälja vad jag behöver för att inte behöva ha ont längre. Jag har knappt sovit på fyra nätter och nu börjar jag bli koko i kolan.

1 kommentar:

Bara för idag sa...

Haha! Börjar ha liknande samtal med min lilla!
-Dä.
-Där är hunden.
-Dä!
-Ja, hunden.
-Däää.
-Hunden är där.
-Dä!
-Där är den, ja.
-W-w!
-Vov vov säger hunden.
-Dä.
-Mm.

Så kontrastfyllt då när treåringen häller upp osynlig dryck i en pyttemugg och högtldligt säger "Jag har en känsla av att det här kommer att bli ett trevligt kafferep"! :-D