tisdag 11 augusti 2009

Stadsreflektioner och en rosa BH

Jag har köpt en rosa BH. För första gången i mitt liv. BH:ar har jag köpt många gånger, men inte i den kulörten. Att köpa en var ganska dyrt, men man fick en till för inte riktigt lika dyrt. BH-handling är bland det värsta jag gör, men den här modellen satt rätt skönt. Så jag hade en i handen, en svart natyrlisch, men min storlek fanns inte i någon annan färg än den rosa. Det fanns inte ens en till svart. Alltså blev det rosa. Jag tror inte att jag ägt någonting rosa i hela mitt liv. Men på vägen hem slog det mig att det kan bli rätt kul. Jag hörde Mark Levengoods röst inom mig av någon anledning när han raljerade över att just jag hade köpt en rosa BH.

I stan var det annars en hel del jobbiga människor, förutom jag själv. Folk som inte tar fram plånkan i tid. Ändå hade människan i fråga stått och klagat över den långa kön.

Fjortisar som sitter på stenplattorna - i regnet - utanför Småstaden och säger "asså, ja ba, liksom troddde ba att han ba...". Säger verkligen någon "ba" nuförtiden?!? Det är i någon svensk film eller sketch det utbrists: Men blev du inte sedd som barn! Det hade jag velat säga men gjorde det inte...

En man som följde en halv meter bakom sin fru och lyfte på varenda plagg och sa: "Älskling, titta på den här då", varpå hon knappt tittade upp och svarade "Jaaa, titta..."

Jag blev påmind idag om varför jag inte shoppar så ofta. Oh my Lord.

4 kommentarer:

Soffan sa...

Men du... Inte bara jobbiga människor va??
Rosa är fint! Den kommer att klä dig!

Annas resa sa...

Nämen jag tycker att det låter som att du verkligen fick ut en hel del av ditt stadsbesök! Tänk om jag också kunde få ut så mycket intressanta reflektioner bara av att köpa en bh. Och rosa som är så fint, dessutom!

M sa...

Nej, jag träffade fantastiska människor också, men idag irriterade jag mig mer över puckon än gladdes över änglarna.

Ja, rosa är fint mot solbränd hy. Får se hur det känns i januari = )

Nybliven sa...

Kan bara hålla med. Allt som oftast är det bara skitirriterande att gå på stan och tro att man ska hitta nåt bland alla puckon. Kan kanske vara det faktum att jag inte är nån shoppare utan snarare blir på dåligt humör om jag behöver nåt och måste kryssa mellan stressade idioter och fulsittande byxor som spelar in lite...

Rosa är bra. Jag har också köpt en rosa bh i sommar. Förvisso inte den första och efter insikten om att halva min garderob är rosa så måste jag nog inse att jag är en liten (??) pink-lover och ger därmed två tummar upp för bra köp!