torsdag 6 augusti 2009

Dialog

- Pappa? frågar ettochetthalvtåringen.
- Han är på jobbet.
- Pappa?
- Ja, på jobbet.
- Pappa?
- Mmm. Han är på jobbet.
- Pappa?
- Han for ju på jobbet. Kommer du ihåg att vi vinkade?
Lilleman vinkar och nickar och frågar: - Pappa?
- Ja, vi vinkade till pappa.
- Pappa?
- Ja, när han for på jobbet.
- Pappa?
- Driver du med mig? Jag börjar skratta. - Han är på jobbet.
- Mmm, pappa.

Fyraåringen är hos farmor och farfar och jag saknar att ha honom delaktig i dialogerna här hemma.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Ja! Jag lånar gärna Bodström av dig! Har du Carsten Jensen också? I så fall lånar jag gärna den också (om du kan skiljas från den ett litet tag ;)

Jag ringer och hör om du är hjemme.

Annas resa sa...

Nya bud! Jag kollade precis på bibblos hemsida och de hade båda två till utlåning, så nu har jag reserverat dem och de blir bara en cykeltur med barnen bort. Du slipper mig, med andra ord;)