söndag 9 augusti 2009

I huvudet på en mamma

Vi har en samtalsgrupp på vårt lokala bönhus varje torsdag med ett gäng underbara, frispråkiga, skrattsaliga, frimodiga, modiga, söta, fikasugna, trötta, peppande, suckande, energigivande kvinnor. Jag har bara varit med ett år, men har uppskattat de här samtalen otroligt mycket!

Jag vet inte hur många av dessa medlemmar som brukar vara in på den här bloggen, men jag tror att det är ett gäng = ) Lämna gärna ett meddelande i så fall - nu är det dags... Någon gång kläckte jag ur mig att jag hade ett förslag på en bok som våra kommande samtal kunde utgå från så jag ger förslaget här så kanske ryktet sprider sig. Kanske är det också någon annan som tycker att den verkar intressant.

Det är Hanne Kjöllers bok I huvudet på en mamma. Jag har läst de första 60 sidorna och tycker att hon har mycket klokt att komma med, trots att jag inte håller med om allt hon säger. Men det är väl också bra? Här ställs vissa saker på sin spets för hon skräder minsann inte orden. Bilden är lånad från AdLibris och här kan du läsa om boken. Hon har också medverkat i ett författarsamtal i Svt vilket du kan se här.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Superbra den tar vi. Erika

SARA ÖHLUND sa...

LÅTER SPÄNNANDE, DEN KAN MAN NOG PRATA EN HEL DEL OM.LIVSPUSSLET ÄR ALLTID AKTUELLT OCH INTRESSANT.
EN KOMPIS TILL MIG TIPSADE OM BOKEN SUND KÄRLEK AV TERENCE T. GORSKI, ÄR DET NÅGOT DU ÄR BEKANT MED?
JAG VILL GÄRNA VARA MED, HÄLS SARA.

Annika sa...

När börjar vi? Nu är jag med igen :)

Karro d.ä sa...

Hösten närmar sig och jag börjar att längta efter våra dejter. Att få krypa upp i de stora sofforna med de många kuddarna i det svala rummet på vinden och fylla det med värme, skratt och många kloka(?) ord! Vad tror ni om att köra igång i början av september? Förresten, så verkar boken mycket intressant....

Unknown sa...

Jag är med! Ser fram emot våra träffar igen.
Boken verkar helt klart intressant.
Jag är med på att starta när som helst. Men jag förstår om ni som har äldre barn vill göra bort skolstarter och inskolningar först kanske..!?

M sa...

För mig passar det vilket som. Jag tycker inte att det är så svårt att komma från skolstart eller ej. Början av september, hur låter det? Vi kan ju träffas första gången utan bok så kan jag ta med den här så får ni bläddra i den. Så vi inte köper grisen i säcken, ni vet.

Och hörrni - vilken respons = )

Karro sa...

Haha... ser nu att jag hade publicerat min kommentar med identiteten "Grodan".
Bonusdottern hade visst varit inloggad före mig :)