tisdag 1 februari 2011

Hjälp! Vem är jag och varför tänker jag på frangelska?

Jag har läst Caroline af Ugglas "Hjälp! Vem är jag?" och inser att det jag känt till om denna stora, lilla kvinna bara är en snöflinga av ett stort isberg. Du kan läsa mer om boken här.

Nu snurrar det i knoppen av franska och engelska, eftersom jag och kära kollegan åkte till flygplatsen och hämtade hem 17 elever och två lärare som anlände från Caen i eftermiddags. Nåja, vi hämtade inte hem alla 19 i en och samma bil. Det stod en hel drös med helspattiga och nervösa svenska elever bredvid oss som ordnade den saken, men visst fladdrade fjärilarna i den här magen också.

Två nya bekantskaper har konverserats under kvällen, på engelska och franska, - på frangelska?! och jag är så trött, så trött. Mina barn har lagt sig till med den goda - gamla - vanan att vakna 05.20 igen. Nej, men det är bara att krascha i säng och gå vidare då.

Inga kommentarer: